marți, 26 ianuarie 2010

Pufuletii. Ce este un pufulet si locul sau in viata copilului



Pai ce sa fie un pufulet? Este a suta parte dintr-o punga cu pufuleti.... Sau mai poa sa fie o chestie uscata facuta din malai,sare si apa(asta in varianta ideala), la care se mai pot adauga niste e-uri. Aceste e-uri sunt adaugate cu un scop bun: sa ii faca mai colorati, sau mai gustosi, sau sa ne faca sa credem ca am manca pizza , cascaval si altele... A, si mai au un scop ascuns(e-urile) si anume sa ne faca pe noi sa ii cumparam pe motiv ca ar fi gustosi, ca ar tine de foame, sau chiar ne-ar aduce un aport de cele trebuincioase pentru ca organismul nostru sa se dezvolte si sa functioneze normal.

Imi aduc aminte de pufuletul comunist... Mama ce bun mai era.... De atunci nu a mai gasit nimeni reteta miraculoasa... Sau mi s-au smecherit mie papilele gustative de cand au dat de democratia alimentelor?

Ce mi-a venit sa ma leg de pufulet? Pai neintelegerea locului sau in societatea de azi... Observ ca de cand un copilas incepe sa-si manifeste dorinta de a apuca ceva si duce la gura i se dau in mana pufuleti. Te duci in parc, toti copiii mananca pufuleti. Si al tau(copil)? Al tau devine frustrat, pentru ca toti copiii mananca pufuleti si el nu.
Si atunci ma intreb este pufuletul important in dezvoltarea fizica si psihica a unui copil ?

Si ma mai intreb de ce copiii mananca zilnic pufuleti? Pentru a se hrani? Pentru a satisface "pofte"? Pentru a inlocui mancarea pe care au refuzat-o la masa de pranz cu gandul la pufuletii care vor veni?

Oare al meu copil va ramane cu sechele(ascunse) ca nu a beneficiat de pufuleti?

Hmm.... Mi se pare ca este alimentul national adoptat cu mandrie de tot romanul si transmis din generatie in generatie... Cu cat mai devreme, cu atat mai bine....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu